Regler og Betingelser

Regler og Betingelser

Hotell.no er en HotelPronto-partner.

HotelPronto.com og TotalStay.com er handelsnavn for TotalStay Limited (heretter kalt ”TS” “HotelPronto” eller “The Totalstay Group”), registrert i England & Wales, med organisasjonsnummer 03709151. Vår registrerte adresse er 64 New Cavendish Street, London W1G 8TB.

Før du trykker på ”Bekreft” knappen på slutten av reservasjonsprosessen, vennligst kontroller at du har lest nøye alle betingelser og vilkår. Ved å trykke på "Bekreft" knappen, er du forpliktet til å være bundet av disse vilkår og betingelser.

Hvis du har spørsmål om disse betingelser og vilkår, ta gjerne kontakt via e-post på customercare@hotelpronto.com.

Vi opptrer som agent i forbindelse med alle reservasjoner vi tar/foretar på dine vegne. For alle ordninger, vil kontrakten din være med leverandøren av (”Leverandøren(e)”). Når du foretar en reservasjon, vil vi arrangere for at du inngår kontrakt med Leverandøren(e) av ordningene. Din reservasjon kommer an på disse agent vilkår og betingelser og eventuelle særskilte reservasjonsvilkår som de relevante leverandøren(e) du går inn i kontrakt med, og vi anbefaler at du nøye leser begge før du bestiller. Leverandørens vilkår og betingelser kan begrense og/eller utelukke leverandørens ansvar ovenfor deg. Kopier av gjeldende betingelser er tilgjengelig ved forespørsel til leverandøren. Som agent, aksepterer vi ikke ansvar i forhold til enhver kontrakt du inngår eller for noen overnatting eller andre ordninger du kjøper (”Ordninger”) eller for handlinger eller unnlatelser fra en leverandør eller andre personer eller partier involvert med din reservasjon.

Ved å bestille, aksepterer du at:

du har lest vilkår og betingelser satt ut i dette dokumentet og samtykker i å være bundet av disse vilkår og betingelser;

b. godtar du at vi bruker din informasjon i henhold med vår personvern policy;

c. du er over 18 år, og hvis du bestiller tjenester med aldersbegrensninger, erklærer du at du og alle medlemmer i din gruppe er av passende alder for å kjøpe disse tjenestene.

1. Reservasjonsprosedyre

Når du trykker på "Bekreft" knappen og HotelPronto har sent deg reservasjonsbekreftelse, går kunden din inn i en juridisk bindende kontrakt med overnattingsleverandøren. Du autoriserer nå HotelPronto, som overnattingsleverandørens agent, til å debitere ditt kreditt- eller debetkort for totalprisen på bestillingen. Kortet er belastet av The Totalstay Group. Ved å fortsette å bestille overnatting og/eller andre tjenester gjennom nettstedet, aksepterer du at du kommer til å inngå kontrakt med leverandøren på deres standard vilkår og betingelser. Hvis de er tilgjengelige vil vi strebe for (men påtar oss intet ansvar for å gjøre det) til å lage kopier av overnattingsleverandørers vilkår og betingelser som er tilgjengelige for deg.

Når du kommer til bekreftelsesskjermen, anbefaler vi at du skriver denne ut for ditt arkiv, før e-postbekreftelsen kommer frem.

Det er ditt ansvar å kontrollere alle detaljene for reservasjonen, inkl. ankomstdato, avreisedato, antall netter, hotellnavn og antall rom. Overnattingsleverandøren må informeres med en gang dersom det er noen feil, da vi ikke kan garantere at vi kan foreta endringer ved en senere dato.

2. Reservasjonsbekreftelse

Din kupong blir sent via e-post og må skrives ut og vises ved innsjekking på hotellet. Hvis dette ikke gjøres kan hotellet avvise reservasjonen din og/eller be om ekstrabetaling for ditt opphold. Denne e-postkupongen er ditt bevis på at hotellreservasjonen er forhåndsbetalt. Vennligst ikke la hotellet ta betaling hvis du vet at du allerede har forhåndsbetalt - ta kontakt med oss først, slik at vi kan forsøke å løse eventuelle tvister direkte med hotellet.

3. Betaling

Som nevnt ovenfor, full betaling foretas på bestillingstidspunktet. Vi godtar kun de betalingsmetodene som nevnt på dette nettstedet. Totalprisen for ditt opphold, vises på bekreftelsesskjermen og er også inkludert i din e-postbekreftelse. Eventuelle ekstra som du bestemmer deg for å bruke i løpet av ditt opphold på hotellet, betales direkte til hotellet. Hvis du ser en publisert pris for rommet for ditt opphold som er lavere enn prisen du betalte på HotelPronto, sjekk med hotellet at alle inklusive er de samme som i HotelPronto-prisen, som er rom, skatter og avgifter, frokost og lokale skatter (dersom ikke annet er angitt) og at det ikke er noen handelsmesser eller lokale festivaler i løpet av ditt opphold. Du godtar at HotelPronto ikke har noen kontroll over eventuelle høyere priser hotell kan bruke under slike omstendigheter. Vær også oppmerksom på at noen hotell i andre land kan ha lokale skatter og avgifter som må betales ved innsjekking, det er mulig at disse ikke er inkludert i betalingen til HotelPronto. Vi streber for å informere deg om eventuelle ekstrakostnader som kan oppstå.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere reservasjonen, hvis vi tror at kredittkortet har blitt brukt svikaktig for betaling.

4. Betalingssikkerhet

HotelPronto bruker sikker teknologi når du gir oss dine personlige detaljer og kredittkortinformasjon. Teknologien er SSL (Secure Sockets Layer) som er krypteringsteknologi som er anerkjent verden over slik at du kan føle deg sikker når du taster inn detaljer på HotelPronto.

5. Forsikring

Vi anbefaler på det sterkeste at du tegner personlig reiseforsikring for alle medlemmer som reiser. De fleste leverandører krever at du gjør dette. Det er ditt ansvar å sikre at forsikringen du tegner er tilstrekkelig og passende for dine behov. Vennligst les dine policydetaljer når du mottar de, og ta dem med deg på reisen.

6. Spesielle behov og helsebehov

Hvis du har eventuelle spesielle behov, fortell oss når du reserverer. Vi vil sikre at slike forespørsler når leverandøren, men vi kan ikke garantere at de kan møtes og vi tar ikke ansvar dersom de ikke er møtt.

Hvis du eller et annet medlem av reisegruppen din har et helseproblem eller handikap som kan påvirke reservasjonen, er det et vilkår av din bruk av nettstedet vårt at du gir oss fulle detaljer før vi bekrefter reservasjonen. Hvis leverandøren ikke kan møte behovene til personen(e) det gjelder, har vi ikke mulighet til å bekrefte reservasjonen. Hvis du ikke ga oss komplette detaljer ved bestilling, vil vi, på vegne av leverandøren, avbestille din bestilling og gjeldende avbestillingsgebyr påløper så snart vi vet om disse detaljene. Det er også ditt ansvar å sørge for at leverandøren er fullstendig klar over dine helsebehov eller særskilte diettbehov når du sjekker inn.

7. Endringer du foretar

Hvis du må foreta eventuelle endringer, kan du gjøre dette på nettstedet eller via e-post til customercare@hotelpronto.com. All endringsforespørsler må mottas skriftlig, og er avhengig av tilgjengelighet og et endringsgebyr på £20. Vi vil forsøke å hjelpe, og vil snakke med leverandøren på dine vegne, men vi kan ikke garantere at slike forespørsler kan godtas. Hvis du ønsker å endre datoene han reiser på, kan det være andre priser som gjelder for de nye datoene. Hvis hotellet ikke kan imøtekomme den ønskede endringen, kommer bestilling automatisk til å gå tilbake til originalstatus, selv om HotelPronto alltid kommer til å prøve å tilby et passende alternativ.

Dersom du ønsker å sjekke ut av hotellet tidligere enn planlagt, vennligst be om å få en utsjekkingsseddel fra resepsjon. Ta også kontakt med oss så snart som mulig etter utsjekking, slik at vi kan starte prosessen med å be om tilbakebetaling fra leverandøren for ubrukte netter. Hvis hotellpersonalet bekrefter en tilbakebetaling, vennligst be om å få dette skriftlig for å hjelpe oss med å løse eventuelle tvister.

8. Avbestillinger du foretar

Så snart du vet at du ikke lengre kommer til å reise, informer oss umiddelbart. ”Ikke oppmøte” resulterer i gebyr fra hotellet, men en rask forespørsel om refundering kan føre til et mer tilfredsstillende resultat.

For å avbestille din reservasjon, logg inn på ”Min Konto” delen av HotelPronto nettstedet. Trykk på ”Vis/Endre” lenken ved siden av din reservasjon for å avbestille. Trykk så på lenken ”Avbestill”. Du blir nå vist en skjerm med en oppsummering av eventuelle avbestillingsgebyr som gjelder. Hvis du ønsker å fortsette med avbestillingen, trykk på "Bekreft Avbestilling" knappen. Hvis du ikke ønsker å fortsette, trykk på ”Angre” knappen. Din avbestilling blir ikke behandlet før du trykker på ”Bekreft Avbestilling” knappen. Hvis du ikke trykker på ”Bekreft Avbestilling” knappen, og du ikke møter opp på hotellet, vil din reservasjon behandles som ”Ikke oppmøte” og reservasjonen belastes i full. Når vi har mottatt din avbestilling, blir en automatisk bekreftelse sent til deg.

Du kan også avbestille din reservasjon ved å ta kontakt med HotelPronto via e-post til customer.support@totalstay.com, husk å inkludere din TS reservasjonsreferanse. Enhver avbestilling kan påløpe avbestillingsgebyr som er satt ut av overnattingsleverandøren. Vi streber for å informere deg om eventuelle avbestillingsgebyr som kan oppstå.

Du må sjekke de spesifikke avbestillingsreglene som er gyldige for din bestilling. Du kan se disse reglene på informasjonen til handlekurven på betalingssiden av reservasjonen, og på bekreftelsen også. Alle avbestillinger må være mottatt enten ved å sende inn avbestillingen online på måten beskrevet ovenfor, eller gjennom email til [Hotel Pronto]. Det er ditt ansvar å sørge for at alle avbestilling forespørsler er innsendt på den riktige måten.

Hvis du kommer til å møte til hotellet etter klokken 17:00, anbefaler vi at du ringer dem (telefonnummeret finner du i e–postbekreftelsen) for å si fra. Dersom du ikke møter opp på hotellet den første reserverte natten, vil hele reservasjonen avbestilles og du blir belastet 100 % for den først natten.

9. Endringer og avbestillinger foretatt av leverandør

Hvis overnattingsleverandøren endrer eller avbestiller din reservasjon, så fremt vi informeres, vil vi informere deg så snart som overhodet mulig, og vil forsøke å sørge for at hotellet skaffer eventuell endring av overnatting så raskt og effektivt som mulig. Noen ganger kan det være mulig at vi ikke kan informere deg om endringer før du reiser. Dersom overnattingsleverandøren avbestiller, har vi ikke noe ansvar for å foreta tilbakebetaling eller betale noen kompensasjon.

Vi vil selvsagt gjøre vårt beste for å rette opp i feil og unnlatelser så snart som overhodet mulig etter at vi har blitt informert av leverandør. Men det kan skje at feil oppstår, slik som pris, produkt eller tjeneste eller andre detaljer ikke er riktig presentert eller vist. Hvis dette er tilfelle, forbeholder vi oss retten til å avbestille reservasjonen, og full tilbakebetaling blir foretatt.

10. Vårt ansvar for din reservasjon

Din kontrakt er med leverandøren, og deres reservasjonsbetingelser gjelder. Som agent aksepterer vi ikke ansvar for den faktiske leveringen av arrangementet. Vårt ansvar er begrenset til å foreta reservasjonen i henhold med dine instruksjoner. Vi aksepterer ikke ansvar for noen informasjon om arrangementet som vi sender videre til deg i god tro. I tilfelle vi blir funnet ansvarlig overfor deg på noe som helst grunnlag, er vårt maksimale ansvar overfor deg begrenset til det dobbelte av provisjonen vi opptjener på din reservasjon (eller riktig andel av dette dersom ikke hele reservasjonen er berørt). Vi utelukker eller begrenser ikke noe ansvar for dødsfall eller personskade som oppstår som et resultat av vår uaktsomhet.

11. Klager

Har du noe å klage på under din opphold, skal eventuelle spørsmål eller bekymringer tas opp direkte med ledelsen eller annen representant for leverandøren med en gang. Hvis de ikke kan løse klagen din, ta kontakt med oss umiddelbart gjennom vårt nødnummer som er skrevet på din hotellkupong. Hvis du ikke følger denne prosedyren har vi og leverandøren dårligere mulighet for å etterforske og ordne opp i klagen din. Eventuell kompensasjon du kan være beriktiget til fra leverandøren kan derfor reduseres som resultat.

Det vil også hjelpe oss med å diskutere eventuelle problemer hvis du samler så mye bevis som du kan, f. eks fotografier. Vær også oppmerksom på at verken vi eller leverandøren kan holdes ansvarlig for eventuelle ekstra kostnader som påløper deg hvis alternativ overnatting brukes uten vår viten eller tillatelse.

Hvis du fremdeles føler at klagen ikke har blitt løst, send skriftlig klage med alle detaljer om evt. handlinger du har foretatt til customercare@hotelpronto.com innen 7 dager fra din retur.

TS vil overholde følgende tidsrammer:

i. bekreftelse sendes ut innen tre virkedager

ii. statusoppdatering innen 14 virkedager

iii. fullstendig svar og konklusjon innen 28 virkedager

Vær oppmerksom på at all assistanse gitt av TS i forbindelse med klager, er godvilje på vår part som leverandørens agent. Leverandøren godtar at TS kan behandle klager på deres vegne som angitt ovenfor. Vi kan derimot ikke utbetale noe angrefrist eller kompensasjon uten leverandørens godkjenning.

12. Hotellfasiliteter

Du må erkjenne at tilgjengeligheten for fasiliteter og funksjoner oppført for hvert hotell er kontrollert direkte av hotellet, og som sådan kan ikke HotelPronto holdes ansvarlig hvis disse fasilitetene eller funksjonene ikke er tilgjengelig til deg under oppholdet. Hvis en fasilitet eller funksjon er spesielt viktig for deg, bør du sjekke med HotelPronto eller hotellet at denne fasiliteten eller funksjonen vil være tilgjengelig for datoene for ditt opphold. Vær spesielt oppmerksom på at svømmebasseng og air conditioning er kun tilgjengelig sesongsmessig, og det er ditt ansvar å undersøke om disse fasilitetene vil være tilgjengelig i løpet av ditt opphold.

Du aksepterer at inklusjon av parkeringsplass i hotellfasilitetene betyr at hotellet tilbyr bil parkering. Du aksepterer at tilgjengelighet og kostnader for parkering bestemmes av det enkelte hotell. Det er ditt ansvar å undersøke tilgjengelighet og pris for parkering tilbudt av hvert enkelt hotell. Kontaktdetaljer for hvert hotell som kan bestilles gjennom dette nettstedet finner du på dette nettstedet.

Det er ditt ansvar å kontrollere at du har reservert korrekt type rom for dine behov når du foretar en reservasjon. Alle detaljer for rom typer og antall personer som kan overnatte på rommet er tilgjengelig via søkeskjermen, og bør dobbeltsjekkes i din e-postbekreftelse. Følgende rom typer er tilgjengelig: -

• Enkelt – Består av en enkeltseng. Passer for en person. Vær oppmerksom på at dersom reservasjonen er for et vandrehjem, er det mulig at Enkelt KAN mene en enkeltseng i sovesal.

• Tvilling – Passer for to personer. Vær oppmerksom på at tvilling rom ikke alltid er tilgjengelig i USA.

• Dobbelt – Består av en dobbeltseng eller to enkeltsenger satt sammen til en dobbeltseng. Passer for to personer. I USA og Canada er det mulig at et dobbeltrom består av to dobbeltsenger, og opptil 4 personer kan overnatte.

• Dobbel for enkel bruk - Består av to enkeltsenger eller en dobbeltseng. Passer for en person.

• Tremannsrom – Består av en tvilling eller dobbeltseng + ekstra seng eller 2 dobbeltsenger. De fleste hotell har ikke seng i full størrelse for hver gjest. Passer for 3 personer.

• Firmannsrom – Passer for fire personer. Vær oppmerksom på at rommet ikke nødvendigvis består av fire enkeltsenger. Det kan være to dobbeltsenger.

• Barneseng – ofte en rulleseng som passer for barn under 18 år.

• Sprinkelseng – passer for et barn under 2 år.

Vær oppmerksom på at rom type og størrelse kan variere fra land til land. I tillegg, tilgjengelighet av barneseng og/eller sprinkelseng garanteres ikke og kan variere fra hotell til hotell. Vær også oppmerksom på at vi ikke er ansvarlige for eksterne problemer utenfor hotellets kontroll, slik som lokale byggearbeider.

13. Karakter og service standard.

Alle karakterer er som gitt av den relevante leverandør. Disse er ment å gi en veiledning til den service og de fasiliteter du bør forvente. Standard og karakter kan variere mellom leverandører. Vi kan ikke garantere nøyaktigheten av eventuelle karakterer.

14. Dokumentasjon og informasjon

Alle beskrivelser og innhold på vårt nettsted eller som på annen måte er utgitt av oss, er på vegne av de relevante leverandøren(e) og ment for å gi en generell ide om tjenestene som tilbys. Ikke alle detaljer om relevante tjenester kan inkluderes. Alle produkter og tjenester vist er avhengig av tilgjengelighet. Hvis du trenger mer informasjon, ta kontakt med oss og fortell oss hvilken informasjon du trenger.

Fotografier og bilder kan være veiledende og/eller generiske representasjoner. HotelPronto gjør sitt ytterste for å sikre at bildene som brukes er veiledende for produktet som blir solgt og at de er oppdaterte, men vi kan ikke garantere nøyaktighet. Fotografier er ikke nødvendigvis av rommene som gjestene allokeres, og kan være tatt av andre typer rom en de som bestilles, f. eks standard, førsteklasses, luksuriøst osv.

15. Fore Majeure

Force Majeure betyr at verken vi eller leverandøren vil betale noen kompensasjon dersom vi må avbestille eller endre reservasjonen din på grunn av uforutsette omstendigheter utenfor vår kontroll. Disse kan inkludere krig, trussel om krig, terrorisme og dens konsekvens eller trussel om slik aktivitet, opprør, myndighetshandlinger, industriell handling, naturlig eller kjernefysisk katastrofe, brann, dårlig vær, hav og is forhold.

16. Lov og jurisdiksjon

I den grad vi har noe ansvar til deg for enhver sak som oppstår som resultat av våre forpliktelser til deg som agent, vil eventuell saksbehandling styres i alle henseender av engelsk lovgivning, og du samtykker i å henvise til den eksklusive jurisdiksjonen til domstolene i England og Wales.

Din kontakt med oppdragsgiver blir styrt av og underlagt loven og jurisdiksjonen i det landet der oppdragsgiver er basert, eller slike andre land som spesifisert i deres vilkår og betingelser.

17. Personvern

Trykk på ”Personvernerklæring” lenken i bunnteksten på nettstedet vårt for å lese vår personvernspolicy.

Hotellsøk

Hvor vil du reise?

Hotellnavn (valgfritt)

Når vil du reise? Netter
Utsjekkingsdato Rom
Voksne Barn (2-17) Spedbarn
SØK

Bruk av denne siden er underlagt Regler og Betingelser og Personvernserklæring

Hotell.no